POLI Bloggerz

Follower

Friday, July 23, 2010

Nilaian cinta ku

Entah kemana kaki ini melangkah
Mengikut rentak nada bertingkah
Mengikut hati yang terasa gundah
Menuntut janji yang manis bermadah

Kasihankah diri ini kehilangan cinta
Kerana cinta aku rosak binasa
Pujangga kata cinta itu berharga
Namun yang ku temui hanya racun berbisa

Caci makian ku lemparkan pada pujangga
Menipu aku dengan madah – madah cinta
Sedangkan itu semua fantasi semata
Tiada cinta janji setia semanis gula

Sabar anak ku kata pujangga
Kemana telah kau tebarkan cinta tanya si pujangga
Sambung si pujangga jika manusia memang racunlah padahnya
Namun jika pada pencipta maka hatimulah habuannya

Berfikiranlah aku secara renungan masa silam
Hala tebaranku sudah jauhh dari sasaran
Jala cintaku sudah tidak bernilai
Dek kerana hatiku yang senantiasa lalai

Aduhai malang sungguh cintaku
Bagai meneguk madu terasa hempedu
Ku teruskan sahaja perjalanan kehidupann
Biar pedih aku tetap akan teruskan

Insaflah aku buat selamanya
Tidak lagi aku mendekati cinta membabi buta
Aku merennung cinta dengan hati yang bermata
Agar cintaku kembali bernilai semula

No comments: