POLI Bloggerz

Follower

Saturday, June 26, 2010

Selamat hari lahir aku

Ku hiru nafas pada udara yang sama
Ku berpijak pada bumi yang sama
Namun hari tetap berubah jua
Kerana masa tahun menjadi tua

Bersyukur aku pada Ilahi
Kerna kasihNya masih lagi bersemi
Biarpun aku seorang diri
Dihari istimewa bermakna ini

Tahun ke 22 menyambut aku
Tanpa disuruh atau dipalu
Adapun hati terasa pilu
Tiada ubat pengubat rindu

Ku menyemai benih berbunga kasih
Tetaplah tidak diterima jua
Kemana lagi hendak ku campakkan kasih
Jika tidak pada keluarga

Namun kini telahpun aku keseorangan juga
Abah dan ibuku sudah kembali ”kerumah” mereka
Setiap sujudku mengandungi doa
Agar mereka ditempatkan dikalangan hamba yang dicintaiNya

Sendirian aku menghujankan air mata
Sebaldi tidak setelaga penuh jua
Tiada siapa mengetahui tentang istimewanya hari ini
Lantas ku ucapkan ”Selamat hari lahir aku” pada diri sendiri

No comments: