POLI Bloggerz

Follower

Friday, July 23, 2010

Se. .Ke..Du..

Suatu ketika dahulu
Aku masih lagi bertenaga
Aku masih lagi mampu beradu
Aku masih mampu membenihkan keindahan
Dan aku biarkan unggasbebas berttebangan

Suatu ketika dulu
Aku bersemi dalam ketenangan
Tiada apa yang mengganggu
Semua makhluk menatapi keindahan
Semuanya bertasbih dan berlagu termasuk aku

Namun
Itu semua suatu ketika dulu
Saat ini amat berbeza berbanding dulu
Aku terseksa dalam kesabaran
Aku terima semuanya dengan kerelaan

Manusia
Alangkah kejamnya mereka semua itu
Menjamah aku tanpa memikirkan keadaan aku
Aku sakit, aku sedih, aku uzur
Tiada siapa yang hendak mendengar keluhanku

Pernah satu ketika dulu
Kesakitan yang aku tanggung akhirnya meletus
Ramai yang menjadi korban akibat peristiwa itu
Aku mengharapkan kesedaran dari mereka
Namun apa yang tinggal hanyalah hampa

Aku merayu untuk sekali ini
Hentikanlah penyeksaan terhadap tubuhku ini
Aku sudah terlalu uzur untuk menanggung segalanya
Aku tidak mahu ada lagi yang menjadi mangsa
Biarlah aku aman walau seketika Cuma

No comments: