POLI Bloggerz

Follower

Thursday, September 15, 2011

SEMALAM DI KUALA LUMPUR

Senja menghiasi langit

Unggas mengalun irama syahdu

Malam

Tidak sesunyi dulu

Dimana aku?

Lembaga – lembaga mula keluar

Mencari – cari jalan pulang

Kelihatan semut – semut petrol memenuhi segenap ruang

Sesak

Dadaku terasa sesak!

Sedalamnya aku menarik nafas

Lelah

Aku lepaskan ia dirumah

Berehat seketika

Bersama – sama keluarga tercinta di talian

Hidup di perantauan

Aku mahu pulang

Tidak mahu lagi melihat kucing – kucing terbiar berjalan – jalan

Sakit mataku melihat

Waktu malam itu aku jadikan malam terakhir untuk melihat segalanya

Buntang mata, pekak telinga

Biar ketinggalan kerana kebaikan

Jangan kemajuan kerana keburukan

2 comments:

Cherry said...

sajak buat sendri ker??? bezz~~^^

DamaVK said...

terima kasih.. mmg buat sendiri..